Blog de Montaña de LobogrisBlog de Montaña de Lobogris
 Lobogris Lobogris
Estas en » Blog de Montaña de Lobogris » Archivo de Relatos » March 2010 » Practiques Esqui Muntanya - Benasc - 13-14/03/10 · Lobogris.m@gmail.com (mika I Lobogris)
Monday 29 de March de 2010, 18:36:00
PRACTIQUES ESQUI MUNTANYA - BENASC - 13-14/03/10 · Lobogris.m@gmail.com (Mika i Lobogris)
Tipo de Entrada: RELATO | 1006 visitas

Fuente: http://lobogrismuntanya.blogspot.com/2010/03/practiques-esqui-muntanya-benasc-13.html

El cap de setmana del 13 i 14 de març hem anat el mau amic oscar i jo a fer pinitos per les muntanyes dels voltants de Los Llanos del Hospital.

Dissabte (13/03/10), arribem i ens posem immediatament els esquis. Jo amb el material llogat i al Oscar amb els seus esquis i botes, nous de trinca. Encarem la pista o millor dit una de les pistes d'esquí de fons en direcció al Plan de Sanarta amb la intenció de anar per Aigualluts fins on ens permetin les forces.

Per el camí, anem fent probes, carreres amb nosaltres mateixos a veure com va això de llançar els esquís endavant impulsant-se al mateix temps amb el de recolzament. Ens cansem, be Jo! em canso, al Oscar, que sembla fet de ferro, no li veig cara de patiment.

Al arribar a Sanarta, decidim unànimement tirar cap al refugi de La Renclusa, pensem que potser serà millor fer pujada directament així ens permetrà de poder practicar mes baixada.

La neu es freda i hi ha un bon gruix. Pugem fins a la meitat de la primera pala que ens portaria cap a La Maladeta, aproximadament fins a uns 2500 m. La baixada es fa descontrolada als primers girs degut al gran gruix de neu que hi ha, es pesada tot i que es freda. Desprès dels primers girs ja comencem a poder-ho dominar una mica i ens surten alguns enllaçats força macos al últim tros de la pala. Quan sobrepassem el refugi la cosa canvía i la neu es fa mes humida i de difícil maniobra.

Arribem a la furgo i baixem a donar un tomb per Benasq. Dia complert

Diumenge (14/03/10), desprès de un son reparador sortim aviat per tal de que la neu estigui en millor estat que el dia anterior. Sorpresa! com que al vespre no hem passat fred, no ens hem adonat de que les temperatures han caigut en picat durant la nit i tota la mullena del dia anterior es ara una pista de patinatge. Pujem en direcció al Puerto de la Glera. Quan ens adonem que les pales de neu son solides i no canviarà tornem avall. Jo gaudeixo de la baixada tot i la neu extremadament dura. Un cop al vehicle, com el dia s'ha convertit en una matinal, dinem i cap a casa.

Cap de setmana molt agradable tot i que l'estat de la neu no ens ha acompanyat gaire.