Blog de Montaña de LobogrisBlog de Montaña de Lobogris
 Lobogris Lobogris
Estas en » Blog de Montaña de Lobogris » Archivo de Relatos » March 2010 » Circular A Montserrat: Sta. Cecília - Pas De L
Monday 1 de March de 2010, 17:18:00
Circular a Montserrat: Sta. Cecília - Pas de l
Tipo de Entrada: RELATO | 973 visitas

Fuente: http://lobogrismuntanya.blogspot.com/2010/03/circular-montserrat-sta-cecilia-pas-de.html

Diumenge 28/02/09. Sortim sense presses cap Monistrol i desprès fins Sta. Cecília.
Comencem a caminar a les 10:11 h. en direcció nord-Oest vorejant els contraforts de Montserrat, en direcció cap a Can Massana. Passem els canals del Torrent Tortuguer i el del Miracle i la Font de la Llum. Com que anem agils, ens passem una mica de tirada i arribem fins a la Foradada, per tant tenim que recular una mica fins a trobar el camí, que està marcat amb una creu groga (a casa meva vol dir no passeu) que ens portarà al Coll de Porc.
Camí sense masses complicacions, de ascensió continuada i sostinguda. A les 11:00 h, arribem i esmortzem un petit refrigeri.

Continuem en direcció a Els Ecos, passant per la Miranda dels Aurons. No parem de pujar i baixar en tot el recorregut. Les pujades son feixugues però molt boniques, dons la es desenvolupen dins el bosc a i a trams tenim que grimpar i altres flanquejar pedres amb risc de relliscades i caigudes indesitjades.
Trobem algunes cabres entre elles dos petites, i quina faclitat que tenen per grimpar les pedres. Com camvía la cosa quan estas adaptat al medi.

Desprès de perdre el recorregut un parell de cops i haver de recul·lar, a les 15:30 arribem al mirador de Sant Jeroni, fem fotos de rigor i baixem fins la hermita per tal de fer el dinar.

Un cop acabat, no hem trigat gaire mes de 30 minuts, busquem el camí que ens ha de dur fins a Sta. Cecília altre cop.

El canal de baixada es el del Torrent de Tortuguer. I deu nidor quina baixada. La vesant dreta segons baixes, ha perdut una gran part de la paret, i les pedres estan escampades arreu, molta grava i relliscosa, però anem fent. El desnivell es brutal i les cames comencen a fer figa. Amb risc de tenir rampes i anant fent estirament de tant en tant, arribem per fi al vehicle, que l'hem aparcat a prop del aparcament de Santa Cecília. Son les 16:30 h. Tot plegat hem trigat 6:30 hores a fer el recorregut